TECHNICAL MANAGEMENT

Classification Societies’ requirements and applicable Convention for marine technical management

In order to assure the normal ship operation either in different weather conditions or on voyages, the feet has been controlled and ratified in compliance to requirements of concerned Classification Societies, recommendations by IMO, regulations by flag States such as Panama Maritime Authority concerning Panamnian flagged vessels or Viet Nam Maritime Administration – Viet Nam Ministry Of Transports & Traffic concerning Vietnamese flagged vessels, in addition to the specified requirements of flagged States’ authorization to recognized organizations.          The Maritime Labour Convention, 2006 (MLC, 2006) by International Labour Organisation (ILO) that was ratified by Viet Nam and Panama has been implemented on board each Vietnamese flagged vessel and each Panamanian flagged vessel belonging to DDM’s fleet. Besides updating and application of the latest requirements of recognized Societies:+ Application of revised and new requirements for fire –fighter ‘s outfit breathing apparatus and two-way portable radiotelephone apparatuses in compliance with the 2012 amendments to Solas Convention and FSS Code, coming into force from 01st Jan 2014.+ Paragraphs 2.2.3and 2.2.4 relating to the Bridge Navigational Watch Alarm System (BNWAS) were added to Solas Chapter 5/19 at MSC.86(2009) . A Bridge Navigational Watch Alarm System (BNWAS) required to be installed on the ship from 1 July 2011.+ Amendments to MARPOL ANNEX VI that make the "Energy Efficiency Design Index (EEDI)" and the "Ship Efficiency Management Plan (SEEMP)" mandatory were adopted at the 62nd session of the Marine Environment Protection Committee (MEPC 62) held in July 2011, and will come into force from 01st January 2013.+ As of the guidance of MSC.1/Circ.1392, coming into force from 01st July 2013, Fall Preventer Devices (FPD) have been installed for every vessel’s existing lifeboat release and retrieval systems.Studying the application of MSC.1/Circ. 1477 of IMO – Guidelines to facilitate the selection of Portable Atmostphere Testing Instruments for enclosed space as required by SOLAS Regulations XI-1/7, coming into effect from 01st Jan 2015.

Services of technical management tendering by DDM

DDM kinh doanh dịch vụ quản lý kỹ thuật thuê  tàu” cho các chủ tàu:- Duy trì thường xuyên tình trạng kỹ thuật của tàu phù hợp với các tiêu chuẩn theo phân cấp của Đăng kiểm và pháp luật của chính quyền tàu treo cờ. Đồng thời, được nhân danh chủ tàu xử lý các vấn đề phát sinh trong quan hệ giữa chủ tàu với cơ quan phân cấp hoặc các đối tác khác liên quan đến lĩnh vực quản lý kỹ thuật tàu.- Cung cấp chuyên viên kỹ thuật đủ năng lực để giám sát việc bảo dưỡng và duy trì hoạt động hiệu quả của tàu.- Chịu trách nhiệm lập phương án sửa chữa, thu xếp nơi sửa chữa - lên đà kiểm tra theo quy phạm phân cấp và giám sát quá trình thực hiện sửa chữa, bảo dưỡng; tổ chức nghiệm thu và thanh quyết toán theo đúng các quy định pháp luật hiện hành và khuyến cáo của cơ quan phân cấp trên cơ sở phương án đã được chủ tàu phê duyệt.- Thu xếp việc cung ứng phụ tùng, (nhiên liệu, dầu nhờn nếu Chủ tàu yêu cầu) và các vật phẩm thiết yếu khác cho tàu; tổ chức thanh - quyết toán với khách hàng nếu được  chủ tàu ủy quyền trên cơ sở định mức đã được phê duyệt hoặc những quyết định riêng của chủ tàu. Trong đó, bao gồm cả việc nhân danh chủ tàu thực hiện việc lựa chọn người cung cấp dịch vụ, đàm phán giá cả và điều kiện thanh toán để trình chủ tàu ký duyệt trước khi triển khai thực hiện.- Khuyến cáo kịp thời với chủ tàu về tình trạng kỹ thuật liên quan và những nguy cơ có thể gây mất an toàn cho người, hàng hóa và tàu.

Marine Technical Capacity & Technical Service Tendering

After years of engagement in charge of Chief Engineers on board of different vessel types run by reputable overseas – based shipping companies or participating into marine design projects by some Vietnam – based shipyards, in addition to the intensified control over the periodical circulating cycles ‘Sailing – Docking – Sailing – Docking…’ applied to the DDM’s fleet of 09 units of some types: Bulk carriers, General cargo and Container carriers being essentially designed and built in place with a whole Japanese – based  technology i.e M/E Makita, M/E Hanshin, M/E Akasaka, M/E Akasaka & Mitsubishi, M/E Hitachi B&W and M/E Mitsui -  Man B&W associated with other seaborn equipment and advanced installations, it is where their experiences and knowledges have been proved to be in the right place. For the time being, the department can confidently contribute in respect of ship management by bringing its technical capacity to service for both domestic and overseas shipping companies.   For reference: DONGDO MARINE was entrusted by the entry of the Ship Management Contract of M/V HAI AN PARK – a container carrier by HAI AN TRANSPORT & STEVEDORING JOINT – STOCK COMPANY as the first-ever domestic client. HAIAN PARK is container ship, 12649 DWT, 787 Tues, Vietnam flag, built 2000 in Japan, operate in ASEAN.